Slider

NEDİR BU PROBİYOTİK?

Latincede “hayat için” anlamına gelen “probiyotik”, vücudumuzdaki faydalı bakterilere verilen isimdir. Bağırsaklarımız 100 trilyon bakteriye ev sahipliği yapar; bu faydalı ve zararlı bakteriler bir arada bağırsak floramızı oluşturur. Vücudumuza yarar sağlayan bu “dost” bakterilerin görevi buradaki iyi ve kötü bakteri dengesini sağlamak ve bu faydalı bakterilerin çoğalabileceği bir ortam yaratmaktır. Bu denge, bağırsak sağlığımızı desteklemeye yardımcı olmakla beraber bağışıklığımız ve bütünsel sağlığımız için de çok önemlidir.
Modern beslenme alışkanlıkları, hayat koşulları, hava kirliliği ve antibiyotik kullanımı gibi etkenler bu dengeyi bozar; bu durumda kişi dışardan probiyotik desteğine ihtiyaç duyar.
Şifa Olarak Probiyotikler
Eski çağlardan beri ilaç niyetine kullanılan probiyotiklerin faydalarını yapılan en son araştırmalar da destekliyor. Peki bu canlı mikroorganizmalar vücudumuza nasıl fayda sağlıyor?

DAHA GÜÇLÜ PROBIYOTIKLER IÇIN PREBIYOTIKLER
Bir elmanın iki yarısı: probiyotikler ve prebiyotikler! Prebiyotik gıdalar probiyotik bakterilerin üremesini ve aktive olmasını teşvik eden gıda bileşeleridir. Yani probiyotiklerden daha fazla faydalanabilmek için prebiyotikler şart. Bağırsaklarımızdaki iyi bakterileri besleyip aktive eden prebiyotikler, probiyotikler için gıda görevi görürken bir yandan onların katlanarak çoğalacağı bir ortam sağlamaya da yardımcı oluyor!

Prebiyotik gıdalar
Sebzeler: Pırasa, yer elması, bamya, enginar, kereviz, domates, soğan, sarımsak, hindiba, kuşkonmaz, hardal bitkisi

Kuru Baklagiller: Fasulye, mercimek, bezelye, nohut

Tam Tahıllar: Tam buğday, yulaf, kara buğday, arpa, kepekli pirinç

Yağlı Tohumlar: Pekan cevizi, badem, fındık, keten tohumu, chia

Meyveler: Zeytin, muz, üzüm, çilek, elma

Kapat
Kapat

Sepet (0)

Sepet Boş Sepetiniz Boş